brodernabunyak.reismee.nl

Van duitsers en rare jongens

Hoi allemaal,

Nu weet ik weer waarom ik een hekel heb aan Duitsers. Wist ik vorige week ook al na de rare vlucht van Frankfurt naar Doha maar nu ben ik heel zeker van mijn zaak. Heb de afspraak die ik met mezelf had gemaakt om me nergens meer aan te ergeren en altijd rustig te blijven acuut overboord gegooid en het arme deerntje achter de balie van de Konsular Stelle van de Duitse ambassade in Doha stijfgescholden (in het Albanees, Zweeds en hier en daar wat Nederlands dus ik hoop dat ze er niet teveel van verstaan heeft

Undecided
). Ik moest een formuliertje laten attesteren daar in verband met bankzaken in Duitsland, moeders had het formuliertje bij broer laten inscannen en Erwin heeft het op kantoor voor me geprint. Ergens in dat proces is het formuliertje wat donker geworden, nog steeds goed leesbaar, maar iets aan de donkere kant. En je raadt het al, de Duitse consul, niets beters te doen, keurt het papiertje af en weigert te tekenen. Dus ik boos. Moeders gebeld, die heeft het meteen op de fax gezet maar die kwam natuurlijk niet aan (vast geen Siemens fax, mam
Laughing
). Wat te doen? Heb de hoeveelheid misbaar met enige moeite terug weten te brengen tot lokale maatstaven, hetgeen niet zo heel veel minder was dan daarvoor want misbaar is hier heel gewoon, een klein laagje hulpeloosheid eroverheen gedaan en dat werkte. Meisje achter de balie knikte me geruststellend toe en zegt 'Ich versuche es noch mal fur Sie'. Of fur Ihnen, duitse les is te lang geleden. En kwam met handtekeningen en stempels weer terug. Ik houd van vriendeljke Arabische meisjes en ik heb een hekel aan Duitsers. Definitief.

Heb vervolgens mijn vluchten naar China geboekt, yippieee!! Zondagochtend naar Dubai vanuit Doha, dagje Dubai (Burj van 800 meter hoog, check it out!) dan iets na middernacht door naar Beijing, korte stopover en dan verder naar Kunming. Alwaar ik dan maandagavond aankom, ongetwijfeld helemaal stuk van de reis, om mijn intrek te nemen in het Humphostel. Voordat diegenen van jullie die zijn aangesloten op engelse straattaal in koor de meest vreselijke dingen van mij gaan denken (de rest moet het maar opzoeken haha) moet mij van het hart dat ik geen idee heb hoe ze zo'n naam hebben kunnen bedenken voor zo'n gewoon hostel. 't Zal wel. Wel duur gedaan voor de eerste vier dagen: eigen kamer met eigen sanitair geboekt. Na al de luxe van de afgelopen jaren toch maar een beetje langzaam afd(w)alen naar low budget haha. Uitendelijk kost het nog maar 15 euro per dag

Wink

Vervolgens het nieuwe huis van Erwin en Stephanie bewonderd. Mooi, mooi. Groot ook, op een compound met een berg faciliteiten. Daarna naar Villageo gegaan. Sommigen van jullie hebben misschien wel eens de documentaire gezien op Discovery of NGC over de bouw van The Venetian casino in Las Vegas? Dit is een soort kopie daarvan in de vorm van een grote mall, inclusief blauwgeschilderd en bewolkt dak, gracht met elektrische gondel + gondelier en loze bovenverdiepingen met nepbalkonnetjes. Kopie van een kopie, dus. En toch leuk. Wel een vest meenemen, het is een beetje koud daarbinnen. Rare jongens die Qatari...

Florian

Also, naechtsen Sonntag die Abreise nach China. Endlich!

Hans

Hoi Nuhi,

Gelukkig hebben sommige Duitsers ook goede kanten, al zeg ik het alleen maar omdat de helft van mijn bloed van die oorsprong is ;-).

Ik lees dat het je "goed" vergaat op je reis. En ja hobbels horen daar altijd bij.

Ben zelf vandaag terug uit het ziekenhuis, waarmee een eerste stap op een andere lange reis, met zeker ook de nodige hobbels, is genomen.

Rogier

Ach ja, Duitsers zijn net Nederlanders....Heb er hard om moeten lachen, hoewel het voor jou zo te lezen minder grappig was. Over een paar dagen zie jij hier ook vast de lol van in. Goed man China! Have a nice trip!

Merlijn Meeus

Die terig moffen, je had dat wijf over de ballie heen moeten trekken. Was jij een Arabische cel in gegaan en had ik voor de zekerheid je tv waarschijnlijk nog langer kunnen gebruiken Ha Ha. Even een zeer agressieve hersenspinsel op mij veel te warme kantoor!

Vet om te horen dat China er aan komt! Have fun en leuk dat je ons zo actueel op de hoogte houd. Misschien kan je als je terug komt bij de Hengelo Courant gaan schrijven.
Veel plezier daar en maak die spleet ogen gek!

X Merlijn en Ed

Humphrey

Nou Nuhi,
Als die Duitsers al problemen opleveren dan ben ik erg benieuwd hoe je de Chinezen gaat ervaren. Ik ken iemand die er geweest is en had toch ook wel wat uitdagingen in China. De cultuur is toch erg bepalend, wat voor ons normaal is...............
Overigens schijnt China wel een mooi land te zijn.
Blijf je verhalen met veel interesse volgen.
Goede reis.
Groet, Hump(hrey)

Nuhi

@Hans,

Schrik een beetje van je reactie hierboven. Het deel over de duitser in je is al reden tot schrik met een glimlach ;-) maar het andere deel van je reactie vraagt om toelichting!
Uiteraard niet via de openbare blog maar indien je wilt toelichten kan dat uiteraard via de normale mail.

Humphrey

Nee, graag openbaar, wij hebben ook een mening. Die is zelfs objectief. Kijk maar naar de reacties hierboven.
Groet, Humphrey