brodernabunyak.reismee.nl

Een eerste keer voor alles...

Hoi mensen,

Nou daar zijn we dan weer mooi mee. Obama onderuit in de Verenigde Staten, de regering van Kosova gevallen, Nederland in de houdgreep van De Grote Blonde Dood in de persoon van Wilders en zijn angst- en haatzaaiers, files, vorst en regen, het lijstje wordt langer en langer. En dan zijn er een hoop mensen die aan me vragen 'Wanneer kom je terug?'. Ehh...Het is hier dertig graden met een aangenaam briesje, mooie vrouwen zo ver het oog reikt, de lokale politiek gaat volledig aan me voorbij. De balans lijkt wat over te hellen naar hier blijven...

Heb me de laatste dagen verdiept in een fenomeen dat indertijd volledig langs me heen is gegaan. Op zich niet zo vreemd dat dat gebeurde, het fenomeen deed zich voor begin jaren negentig in de Verenigde Staten. Gedurende die periode was ik vooral bezig met geld (bij-)verdienen terwijl ik aan de universiteit stond ingeschreven. Om dat geld vervolgens in bier om te zetten. Niet mijn meest oplettende tijd. Het fenomeen heet Bill Hicks. Amerikaans stand up comedian die, ik druk me voorzichtig uit, geen blad voor de mond nam. En ietwat afwijkende standpunten had ten opzichte van mainstream ideeen over roken, drugs, overheden, vrijheid, religie en andere zaken waarvan we met zijn allen denken dat we er grip op hebben. En daar behoorlijk de spijker mee op zijn kop sloeg wat mij betreft. Sloeg, want de beste man is al een tijdje dood. Net zoals zijn helden, waaronder Jimi Hendrix. Nu, bijna twintig jaar later, is alles wat hij deed nog steeds actueel en wellicht nog meer to the point dan toen. Iedereen met een klein beetje vermogen tot maatschappij kritiek: zoek hem op op youtube!

Verder heb ik mijn arme moeder die al zoveel van me te verduren heeft en desondanks zoveel voor me doet moeten vertellen dat ik op mijn eenenveerstigste mijn eerste tattoeage heb laten zetten. Ja, u hoort het goed. En voordat jullie nou allemaal denken dat ik ofwel gek geworden ben ofwel last heb van onbedwingbare opwellingen, ofwel beide, ik denk hier al twintig jaar over na maar had nog nooit een mooi ontwerp gevonden of kunnen maken en kreeg in Dali ineens de goede inspiratie. En gek geworden, tja, dat wel een beetje

Laughing
. Door het gereis en verblijf alhier in Azie kom ik(nog?) meer los van de beperkende sociale mores in onze samenleving waardoor ik mij altijd aan banden liet leggen, in ieder geval door een deel van die mores. Op zich handig die regels, je wilt echt geen wereld met alleen maar eigenzinnige eikels zoals ik er in, maar voor mijn persoonlijke geluk ben ik toch blij dat ik daarvan nu wat afstand kan nemen. Wat me de geestelijke vrijheid opleverde het gewoon te doen nadat ik een mooi ontwerp had gemaakt. Het plaatje duikt vanzelf op in foto's.

De dagen hier in Chiangmai verlopen verder nog steeds heerlijk rustig. Beetje sporten, aan het zwembad liggen, wat zinnige dingen doen in de vorm van contactlenzen kopen. En de avonden vullen zich met goede gesprekken en koud bier. Houd het nog wel een weekje vol totdat Max komt.

Reacties

Reacties

Miranda

Nou waar blijft die foto van die tattoe??? Marcel en ik twijfelen ook al jaren. Wie weet komt voor ons ook nog ooit dat moment dat we ons los maken van de beperkende samenleving....

Winnie

Foto? Willen we dat wel? Nuhi, zit die tattoo op een beetje decent plekje? Ga je nou ook aan de piercings?
Kennelijk gaat het goed. Niks nie vragen wanneer je terugkomt. Je produceert momenteel verhalen in een tempo dat ik nauwelijks weggelezen krijg (na een behoorlijke tijd van radiostilte, potjandorie!). Stel je voor dat je hier zou zijn. Dan moeten we weer uit eten in hele goede restaurants met belachelijk goede wijnen. En moeten we allebei tegen een lelijke kerel aankijken. Nee hoor, blijf jij maar lekker daar met die mooie vrouwen. Anyway: All the best Nuhi!
Greetz, Winnie

John Mast

laat zien dat ding !! ik heb vast ergere dingen gezien......

Humphrey

Die Tatoo,

Staat zeker gewoon in het chinees:
ONS BIER

John

Hoi Nuhi, ook jij gaat neer door de verleiding, inkt....... begrijpelijk want je bent maar een toerist, op een mooie plek op aarde, onder invloed van exotische vrouwen die iewat langere westerse mannen altijd aantrekkelijker vinden dan hun eigen ieltjes, en hoe stoer is het dan om bij de stam van de blonde beer te horen en op je westerse borst te slaan onder het slaken van de kreet "IKKKKKKKEEEEE ben hier"
Vergeet niet dat de wereld gewoon draait en dat de Opperhoofden van en in jouw wereldjes
op het moment
niet helemaal schoon zijn.
Dus kijk afentoe ff in de spiegel, en weet dat ik en de mijnen het hier in de druilbuiien het helemaal naar ons zin hebben.
Deze kritiessu noot komt maar een heel klein beetje voort uit een heel klein beetje jalourszie......
dikke zoenen van Bibi Puck Jade Esther &Mij.

Rogier

Een tattoo is zoooooooooooooooooooo 2007....Enjoy verder!

Nuhi

@ John: die rustig doordraaiende wereld is precies... waar ik even niet meer aan mee wil doen ;-). Blij te horen dat er nog tevreden mensen in Nederland zijn. En dat het goed met jullie gaat! Enne, in de spiegel kijken blijf ik wel doen.

Cubaan

Laat me raden een Sushi tattoo.
Hoeveel van dat haar heb je moeten weg scheren, om die tattoo geplaatst te krijgen.

Enjoy.

Grtz ook van Lilia

Coen

Beste Nuriev, goed dat je de schrijffrequentie weer wat hebt opgevoerd. Laat mij de eerste zijn om jou alvast te feiliciteren met je verjaardag!! Veel plezier en hou je taai. Groeten, Coen

Nuhi

@ Coen: thx en jij ook vast gefeliciteerd voor het dagje eerder ;-)

John

van Harte en geniet nog meer dan dat je al doet!!!!?

Rogier

Ha Nuhi, van harte gefeliciteerd en nog heel veel mooie, gezonde en goede jaren!

Joyce

Van harte gefeliciteerd!
En waar blijft die foto van je inktplaatje nou?

Arie

Hoi Nuhi, als ik het goed heb onthouden ben je vandaag JARIG!! Van Harte gefeliciteerd en dat je maar een leuke ouwe vent mag worden;)) Ik volg je verhalen nog steeds hoor ook al reageer ik niet veel. Veel plezier aan de andere kant van deze kleine wereldbol.

Merlijn

Stenvers,

Ik hoop dat het een dikke vette adelaar is op je rug!
De foto wil ik eerst graag zien, voordat ik verder commentaar geef. Ik heb een domtoren op mijn been gezet en ben in de enclave Sterrenwijk gaan wonen.
Dit om er voor te zorgen als de allochtone vriendjes van Geert in op stand komen. Dankan ik me lekker met wat achtelijke raciste weren. Het word er inderdaad allemaal nietbeter op. Goede keuze dus. laters

Florian

Allereerst gefeliciteerd!
En dan die tattoo, tja zo 2007, daarom had ik mijn eerste in 1991, om iedereen maar voor te zijn.

Fotoooooooo's!

Nuhi

@ alle foto-vragers: zal ergens de komende dagen mijn foto's weer eens een beetje bijwerken en er weer wat uploaden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!