brodernabunyak.reismee.nl

Schrijven, schrijven, schrijven...

Hoi lezers,

De laatste weken hebben in het teken gestaan van schrijven. Brian, een gepubliceerd schrijver met verschillende boeken en series artikelen voor Britse en Ierse kranten op zijn naam, helpt mij met het ontwikkelen van mijn creatieve schrijfsels. Leuk om te doen en volgens hem heb ik er wel enige aanleg voor. We werken aan een serie artikelen over de beleefde avonturen tijdens de maanden dat we samen hebben gewerkt in Dali, doorspekt met onze ideeen over zowel de Westerse als de Chinese samenleving en onze positie daarin. Ik schrijf in het Engels aangezien Brian's Nederlands te wensen over laat, maar als dat lezenswaardige stukken oplevert, zal ik ze in het Nederlands vertalen en op de blog posten. Tenzij ik er commercieel emplooi voor vind, natuurlijk

Tongue out
.

Verder heb ik druk geschreven aan...jawel...een business plan. Het bloed kruipt kennelijk waar het niet gaan kan. Zoals ik in mijn vorige verhaal aangaf heb ik het goed naar mijn zin hier in Jinghong en ik zou een langer commitment hier wel aandurven, mits de goede kans voorbij zou komen. En die kwam in de vorm van een thans Chinees hotel, slecht gemanaged en ongeinspireerd, dat in de verhuur staat voor een relatief bescheiden bedrag. Prachtige locatie aan de zoom van het grootste park in Jinghong, Manting Park, in een rustige buurt en met een mooie layout om er zowel een guesthouse als bar / restaurant van te maken. Een groot balkon op de derde verdieping en de mogelijkheid om op het dak een terras aan te leggen met prachtige uitzichten over de stad maken het gebouw zeer geschikt voor de geplande activiteiten. De kwalitatieve plannen zijn klaar en ik ben nu bezig met het in beeld krijgen van de investering die moet worden gedaan om het gebouw up-to-standard te krijgen. Dat houdt in werkplannen maken voor de verbouwing en aannemers vinden om een inschatting af te geven van de kosten die die verbouwing met zich mee gaat brengen. Zodra dat af is, kan ik op zoek naar investeerders, het is te groot om het zelf te dragen. Hier in Jinghong lopen diverse mensen zich warm om mee te doen en ook vanuit Dali heb ik belangstelling. Spannend...

Verder staan er een aantal gesprekken met hooggeplaatste officials op de agenda. De baas van het Bureau vor Toerisme in Xishuangbanna en de directeur voor alle economische ontwikkelingen in Xishuangbanna willen tijd voor me maken nadat ik via LiQiang bij hen onder de aandacht ben gebracht. Van hen heb ik informatie nodig over de plannen die de overheid heeft in het gebied om de basis informatie voor de marketing kant van het business plan op orde te krijgen. En verder wil ik de samenwerking met hen zoeken om Xishuangbanna bij meer toeristen en reizigers onder de aandacht te brengen. Plannen voor een informatieve website over het gebied maken deel uit van het business plan dat ik schrijf en daar wil ik uiteraard de plaatselijke overheid graag de rekening voor presenteren

Cool
.

Op prive gebied gaat het allemaal goed al ben ik wel net hersteld van de ernstigste voedselvergiftiging tot nu toe in China na het eten van hotpot, zeg maar Chinese fondue, een paar dagen geleden. Zo ernstig dat er stevige antibiotica aan te pas moest komen om het onder controle te krijgen. Brrrr. Het zal vanavond dus wel een rustig oud & nieuw worden voor me.

Hoe dan ook, vanaf een zonnig terras in Jinghong wens ik jullie allemaal een prachtig 2011 toe. Dat dat jaar voor ons allen maar veel moois mag brengen. Tot volgend jaar!

Reacties

Reacties

Michel

Jij ook een spetterend en gezond 2011 van ons toegewenst, en we kunnen nu dus bijna "collega" zeggen :-))

John Mast

he die Nuhi, jij ook alvast de beste wensen, zal er vanmiddag een uit de melkbus laten knallen voor jou!!!

Jan uit A'doorn

Beste wensen kerel. Al moet jij daar nog even op wachten ;). Vanavond ouderwets bollen, champie en een vuurpijl. Zal aan je denken wanneer we knallen. Succes met je schrijven en verdere nieuwe plannen (houd het dan ook nooit op?).

Groetjes van de rest van de familie

Aphrodite

Hi Nuhi,

Een heel gelukkig en gezond 2011, hoop dat je vindt wat je zoekt dit jaar!
Aphrodite

John Willemse

Voor ons een keer de andere kant op in plaats van Canada!!!!! een leuk idee en een werzien. hou je taai
en een goed begin van ons vijven dikke zoenen. B P J E & J.

Florian

Nuhi, de beste wensen voor 2011! Uiteraard ook namens Ira.

Rogier

Nuhi, een goed, gelukkig en bovenal gezond 2011!

Humphrey

Hoi Nuhi,

Allereerst ook jij de beste wensen. Verder wens ik jou veel succes toe bij de uitvoer van jouw businessplan.

Als al jouw "volgers" nu eens afspreken dat zij jouw 1e gasten zijn.

Arie

Hi Nuhi, ik wens je veel geluk, plezier en succes toe voor 2011! Zo te lezen heb je het erg naar je zin daar. Je mist wel een mooie witte kerst. We hebben zelfs een grote meerpersoons iglo gebouwd in de tuin en met de slee in de duinen veel plezier gehad. Morgen weer aan de slag voor El&I. Het ga je goed, tot volgende keer.

Merlijn

Hi Nuhi,

Jij ook de beste wensen voor 2011! Leuk om je plannen te lezen. Nog even je ogen wat strak trekken en je toekomstige partners zullen zeker met je in zee gaan!
Je hebt hier in Utrecht weer een ouderwets naar de klote feestje gemist!!Was wel weer eens lachen! Het beste gozer!!

Tjeerd

Fantastisch succesvol ondernemend China-jaar toegewenst. In vooral goede gezondheid. Dat heb jij wel nodig met je eetgedrag :-). Ook hotpot in 'je' restaurant?
Groet, ook van Marijke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!