brodernabunyak.reismee.nl

Lek

Ondanks mijn belofte dat de eerstvolgende entry uit het buitenland zou komen toch nog een laatste update uit Nederland. Temidden van allerlei administratieve beslommeringen zoals reisverzekeringen, belastinggedoe, internationale rijbewijzen (jaja, meervoud..) vandaag eindelijk mijn prikken gehaald. Nou, dat waren er nogal wat!

De meeste volgers zullen weten dat ik geen milt meer heb en dat gegeven, in combinatie met mijn voorgenomen vertrekdatum, leidde tot wat hilariteit maar vooral ook zorg bij de Twentse GGD. Nadat de reisadviseuse hiervan was bekomen bleek ik per direct vijf injecties nodig te hebben, er in het buitenland nog twee op herhaling te moeten regelen en een sterk verhoogd risico op malaria te lopen. Niet om het te krijgen maar indien opgelopen verloopt de ziekte bij 'miltlozen' een stuk agressiever dan bij mensen die hun organen nog op een rij hebben. Dus dat wordt ook malariapillen slikken en dan meteen de sterkste. Tja, je moet er kennelijk wat voor over hebben.

Overigens is het eind van het liedje goed, geen zorgen mits ik me een beetje tegen muggen bescherm en de pillen slik zo lang ik in malaria gebied ben. Heb het allemaal voor de zekerheid nog gedubbelcheckt op internet en getrippelcheckt bij Dr. Flipsen (voor sommigen van jullie welbekend

Wink
) dus de medische feiten staan vast. Ik voelde me na de prikken toch wel een beetje als een vergiet, twee in iedere arm en nog eentje waar de zon niet schijnt.

Wilde deze ervaring nog wel even delen voor vertrek. Dus, reislustigen onder jullie, plan ietsje meer vooruit dan ondergetekende en begin met het regelen van prikken.

Reacties

Reacties

Humphrey

Hoi Nuhi,

Weet je zeker dat je naar het buitenland gaat. Zoals je het verhaal beschrijft lijkt het wel dat je naar Brabant gaat. Prikken voor Q-koort, BSE, MKZ, Blauwtong en Varkenspest (hier schijnt de zon ook niet).

Blijf jij maar lekker denken dat je een wereldreis gaat maken ;)

Succes,
Groet, Humphrey

Guido

Hoi Nuhi,

enne? na alle voorbereidingen eindelijk vertrokken uit dit kikkerlandje? of toch nog even de schaatsen aangetrokken om nog een laatste rondje te rijden?

Anyway, veel plezier bij je omzwervingen!

Alaaf en Grtz,
Guido

Merlijn

Yo Nuhi,

Ben je eigenlijk al vertrokken of ben je nog steeds niet verder dan Hengelo?

Maak er iets moois van!

groet

Nuhi

He Guido,

Ben momenteel in Zweden om nog wat administratieve dingen te regelen maar ik weet nog niet hoe lang dat gaat duren. Ik durf niet meer te bloggen totdat ik in Qatar ben ;-).

Nuhi

en bovenstaande geldt trouwens ook voor Humphrey en Merlijn :-)) en alle anderen die dit lezen haha

Ira

Dan is je reis in ieder geval begonnen!

Have fun.

Jan uit Apeldoorn

Nou kerel daar gaat tie dan....
Als ik het goed begrijp eerst lek laten prikken en dan genieten!
Ben toch ook stiekem wel beetje jaloers op je. Hou ons op de hoogte....dan doen wij dat ook.
Grtz van de family

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!