brodernabunyak.reismee.nl

Visum

Dag allen,

Wederom op tijd naar bed gegaan, want het plan was om om zeven uur op te staan. Daarna drie kwartier gelopen op de band om vervolgens met Erwin op weg te gaan richting Chinese ambassade. Ik met de bedoeling om een visum te regelen, Erwin met de bedoeling om in de buurt van de ambassade naar een meeting te gaan. Handig, kon ik mooi achter hem aanrijden. Goed plan, echter de uitvoering bleek lastig

Undecided
. Op de eerste rotonde raakte ik uiteraard Erwin al kwijt (ongeveer 100 meter van hun appartementencomplex hebben we het dan over haha). Vond hem die keer nog wel terug maar nadat ik hem een kilometer verderop voor de tweede keer kwijtraakte, ben ik zelf maar op zoek gegaan. Met twee belletjes van Erwin en een kaart op mijn knien vond ik de ambassade daarna eigenlijk in een keer, dus dat viel achteraf allemaal wel mee. Morgen kan ik de pas ophalen met het visum voor China er in!

Na de ambassade ben ik in de auto een toertje gaan maken, zie de foto's die ik heb geplaatst. Commentaar vind je bij de foto's (de serie heet City of Doha). Na de foto's ben ik de soukh gaan zoeken. De bediende in een Costas coffee bar wist het me uit te leggen. Autootje geparkeerd en een beetje door de soukhs gedwaald, helaas op de verkeerde tijd want de meeste winkeltjes waren net aan het sluiten voor de siesta. Die heet hier vast anders, trouwens.
Vervolgens veertig minuten in de parkeergarage rondgedoold voordat ik, puur toevallig overigens, de auto terugvond

Wink
. Heb gedurende die veertig minuten in tenminste drie talen luidkeels gevloekt en dat had ik eigenlijk, een paar minivloekjes in Bahrein uitgezonderd, niet gedaan sinds het begin van de reis. Tja...Vervolgens ook nog behoorlijk het spoor bijster geraakt op weg naar huis maar dat was geen probleem. Vanuit de auto de stad een beetje bekeken.

Straks nog even boodschappen doen met Steef, half uurtje roeien en dan wederom op tijd naar bed!

Reacties

Reacties

Wim Vosselman

Hé Nuhi,

Leuk om je wederwaardigheden te lezen. Je stijl van schrijvenis heel herkenbaar. Ben benieuwd hoe het je verder gaat

Nuhi

Hoi Wim,

Dank je wel, je bent de eerste van wie ik feedback krijg op de schrijfstijl, leuk!

Alles goed verder bij jullie in het Haagse en het Heerlense?

Trudy en Andre

Volg met plezier je berichten en de mooie foto's. Wens je een supertijd in China. Ben daar zelf een maand geweest. Die reis heeft op mij een diepe indruk gemaakt. Fascinerend land. Andre gaat het komend weekend de boot in de anti-alg zetten en voor de rest loopt hier alles op rolletjes. Vijver (8 x 4) is aangelegd. Moet nog wel water, planten en vissen in. Is het nog te koud voor. En volgende maand komt er een nieuwe keuken.

Groeten, Trudy en Andre

Arjan

Pas op met de chinezen want ze roggelen en spugen heel wat af en ook al staan 10 chinezen voor een lege toeringbus dan zullen ze nog altijd dringen om erin te komen.
Verder heel geduldig zijn ...
Maar het land is heel mooi!
gegroet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!