brodernabunyak.reismee.nl

Vervolgen

Dag allen,

Ok, nu het sportschool verhaal, zoals beloofd. Ik kwam bij een sportschool op advies van Kors, hij had 200 yuen betaald , ongeveer 20 euro, voor een maand. Vond het wel een lekker idee om hier in Kunming nog een beetje door te sporten, ik was immers in Doha weer lekker begonnen, dus ik dacht die 20 euro is goed besteed. Kors had me de ingang laten zien, dus ik eergisteren daar naar toe. Word op straat aangesproken door een runner (straatverkoper, type naar-binnen-prater) die natuurlijk gelijk meeloopt naar boven. En mij aan een tafeltje parkeert en zelf de onderhandelingen met de administratie voert. En terugkomt met 280 yuen, dus 28 euro. Hmm. Gewend aan de Balkan en in zijn algemeenheid aan de toeristenindustrie in Europa en omstreken ik meteen achterdochtig. Had natuurlijk geen zin om 80 yuen bemiddelingsfee te dokken voor iets wat ik op aanraden van Kors had gevonden. Onderhandelen hielp niet, dus ik ben maar vertrokken. Om op straat Kors tegen te komen, we hadden afgesproken om samen even een beetje te gaan hardlopen in de sportschool, die me a) vertelde niet zeker te weten of hij misschien ook 280 had betaald en b) vertelde dat je in China vooral niet moet denken dat je opgelicht wordt voor centen. Hmm. Lastig met zoveel toeristenervaring achter je haha. Dus wij weer naar binnen, ik zeuren dat ik de prijslijst wilde zien en die bleek keurig 280 yuen te bevatten

Undecided
. Na enig gemend engels-chinees gepraat tussen de runner, Kors en mijzelf bleek de prijs gewoon verhoogd te zijn tussen de tijd dat Kors zijn kaartje regelde en nu. Weer een lesje geleerd maar nu ten opzichte van mijn lesje met mijn neef de andere kant op. Gelukkig.

En dan het vervolg op de versnellingsbakken van de heer Suh. Daar is al wat aziatisch zakendoen aan te pas gekomen (eten en drinken hoort daar in nog grotere hoeveelheden bij dan in Nederland merk ik) en leidt voorlopig tot de situatie dat ik in overleg met mijn broer een woeste poging ga wagen de markt eens nader te verkennen. Daartoe gaan we een deal sluiten waarbij wij voor een tijdje exclusieve verkooprechten krijgen voor Europa en het Midden-Oosten, in die tijd in overleg met de heer Suh wat showcases gaan maken en potentiele distributeurs en dealers gaan identificeren. Dat kan ik mooi via internet doen, heb ik naast reizen nog iets nuttigs te doen haha. Wel leuk, ik merk dat ik er wel energie van krijg. Kennelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan.

Verder in het hostel hier en daar wat mensen ontmoet, wel erg backpackerig allemaal, niet helemaal mijn publiek. Goed voor even, niet te lang mee praten merk ik. Te jong, te onervaren of ben ik gewoon te oud

Wink
? De plannen zijn verder wat gewijzigd, Kors gaat zondag terug naar Nederland en ik ga daarom ofwel zondag of maandag richting Dali ofwel eerst wat verder naar het zuiden. Momenteel wordt mijn belangrijkste reisparameter hier namelijk niet meer gehandhaafd, het is flink koeler geworden en dat lijkt even zo te blijven. Op naar de zon, derhalve.

Reacties

Reacties

Rogier

Net terug van 4 dagen skiën met Sogeti in Frankrijk, ben jij hem gepeerd naar China, goed man! Have fun wederom, aan de verhalen te lezen kom je terug als multimiljonair hahaha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!