brodernabunyak.reismee.nl

Terug in Kunming, reprise

Hoi mensen,

Uit mijn gebrekkige produktiviteit is inmiddels weer af te lezen dat ik in Kunming ben en dat Lily daar ook naar toe is gekomen

Wink
. Ben zaterdagmiddag van Guilin naar Kunming gevlogen voor een avondje uit met Kate, Andy en Emma uit Schotland waar ik in Guilin en Yangshuo ook wat tijd mee had doorgebracht. Het avondje uit heb ik afgesloten met het afhalen van Lily op Kunming Airport. Wat natuurlijk in het honderd liep, we misten elkaar daar. Ik kreeg op enig moment een smsje met de mededeling 'I'm on the bus to Kunming' waarna ik maar vlot in een taxi ben gesprongen. We troffen elkaar in mijn hostel, wederom the Hump.

Zondag hebben we geprobeerd om de vermoeidheid van de avond ervoor kwijt te raken door in het Green Lake park in de zon te gaan zitten. Aardig gelukt want 's avonds stonden we in de Hump bar weer een biertje te drinken. Ondertussen waren Kate, Andy en Emma op de trein naar Chengdu gesprongen, althans Kate en Emma, Andy was de avond ervoor in beschonken toestand zijn kaartje kwijt geraakt. Heb de afloop nog niet gehoord maar het zal op enige manier wel goed gekomen zijn.

Maandag goeddeels in bed doorgebracht want het werd zondag een beetje laat. Op de valreep eind van de middag Mike en Igor nog lastig gevallen met wat correctiewerk voor de versnellingsbakken, daar was ik voor naar Kunming gekomen uiteindelijk. Zal de rest van deze week wel weer een paar uur per dag bij Mike aanschuiven voor versnellingsbakkenles.

Gisterenavond waren Lily en ik uitgenodigd door een vriendin van haar om mee te eten in het Chinese restaurant op de verdieping onder the Hump. Ik had daar al regelmatig halve blikken naar binnen geworpen, je komt er langs als je omhoog loopt naar het hostel, maar was nog nooit binnen geweest. Erg groot, veel tafels in verschillende opmaak voor verschillende doeleinden. Wij eindigden aan een hotpottafel. De hotpot was gevuld met pepers en en paar garnalen, later kwam daar nog het een en ander aan vlees en groente bij. Af en toe een beetje water bijschenken en koken maar. Erg lekker, alhoewel erg heet. En op zich ook wel weer een belevenis met alleen maar Chinese tafelgenoten.

Zal deze week verder denk ik weinig produktief zijn qua schrijven, andere besognes

Undecided
. Ben van plan om komend weekend eindelijk naar Dali te gaan, ik heb besloten dat ik ga proberen om daar een tweede verlenging van mijn visum te scoren. Als dat lukt ligt daarna de route via Lijiang, Zongdian en Chengdu naar Beijing voor de hand. Als dat niet lukt, vlieg ik van Dali naar Hongkong voor een nieuw visum. We zullen zien hoe het afloopt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!